Media consumptie verminderen? Houd het bij!

We worden tegenwoordig overspoeld met media. Boeken, tijdschriften, televisie, bioscoop, podcasts en muziek zijn er in overvloed. In allerlei verschillende soorten en maten. Het is dan ook heel gemakkelijk om je te verliezen in alle mogelijkheden. Wil jij graag minderen met media consumptie? Houd het bij met een media tracker.

Waarom een media tracker?

Door een tracker op te zetten, kun je gemakkelijk data bijhouden. Zo ook van de media die je consumeert. Hierdoor creëer je overzicht. En dat niet alleen: je wordt meteen geconfronteerd met het aantal media dat je consumeert. Het staat immers zwart op wit. Daarbij is het ook fijn om bij te houden wat je al hebt geconsumeerd. Eventueel zou je ook je wensenlijst er nog bij kunnen zetten, heb je dat ook meteen op papier staan. Hoef je het niet meer te onthouden.

Media tracker voorbeelden

Trackers heb je in allerlei soorten en maten. Ook wat de media betreft. Waar de een heel uitgebreid overzicht maakt met doodles, heeft de andere een simpele lijst. In het verleden heb ik ook per medium bijgehouden wat ik keek. De voorbeelden hiervan zie je hieronder.

Series klapper tracker
Boekenkast
Filmstrip
Muzieklijst

Tegenwoordig werk ik echter graag met een tabel. Ik kan gemakkelijk aankruisen welke mediavorm het is en alle gegevens ervan noteren. Inclusief datum uiteraard. Hoewel ik normaal gesproken zaken liever gescheiden houd, merk ik dat dit enorm goed voor mij werkt. Het hoeft niet altijd uitgebreid, zolang het maar rust in je hoofd geeft. En het doel dient waar het voor is, zoals het verminderen van je media consumptie.

Vond je de informatie uit dit blog interessant? Deel hem:
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Je las een blog van mij, Anouk

Aangenaam! Ik ben Anouk Hempenius en ik geef journal tips en inspiratie aan werkende moeders met thuiswonende kinderen. Zodat jij straks rust in je hoofd hebt.

Wil jij starten met journalen? Dit kan ik voor je doen:

Meer weten over mij?

Meer tips en inspiratie ontvangen?
Schrijf je in voor de mailinglijst!

Reacties

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *